Bzik na Pinterest

niedziela, 17 sierpnia 2014

"Przystanek Barcelona" subiektywnie.

Najpierw gwoli wyjaśnienia, nie znam autorki osobiście, jednak piszę o niej per Kasia. Kojarzę ją z blogosfery. Bzik lubi Przystanek, Przystanek lubi Bzika, wiecie jak to jest.

http://www.przystanekhiszpania.pl/2014/06/05/moja-ksiazka-przystanek-barcelona/

Przewodniki mają to do siebie, że nie czyta się ich od deski do deski. Pomijamy fragmenty, które nie odpowiadają naszym zainteresowaniom, czy planom związanym z podróżą do danego miejsca. „Przystanek Barcelona” przeczytałam caluteńki, z planem miasta w ręku. Poczułam się jakbym znowu była w stolicy Katalonii. Wzruszyłam się. Zezłościłam, że tyle przegapiłam i obiecałam sobie nadrobić zaległości przy następnej wizycie. A może kiedy już wyjadę do Barcelony na stałe? Bo to nietypowy przewodnik. Dla turystów i dla osób, które chcą się osiedlić w Barcelonie. Bardzo osobisty, nawiązujący do życia Kasi mieście, jej pierwszych wrażeń i zwyczajów, jakich nabrała po kilkuletnim pobycie w Hiszpanii.
Wszystkie zdjęcia są autorstwa Kasi. Niektóre aż się proszą o ingerencję, choćby filtr. Ale wydawca, nie wiem, czy na życzenie samej autorki nie zdecydował się na poprawki. Choć efekt może razić oczy przystosowane do „wyprasowanych” idealnych ilustracji, niedoskonałości dodają relacji autentyczności. Przyznam, że chwilę zajęło mi przyzwyczajenie się do stylu narracji Kasi, ale to już kwestia gustu i nawyków czytelniczych.

Gorąco polecam lekturę tego przewodnika, zarówno tym, którzy już widzieli Barcelonę, tym którzy chcą tam znów spędzić kilka – kilkanaście dni, jak i tym, którzy planują się w niej osiedlić. Nie, nie zostałam poproszona o recenzję, nie czytałam innych opinii, nie ma tu linku afiliacyjnego, nie odnoszę żadnych korzyści z napisania tego postu. Ale owszem, odniosłam duże korzyści czytając „Przystanek Barcelona” dużo się dowiedziałam i naprawdę się cieszę, że taka książka powstała.

Tyle osobistych uwag. Jeśli jeszcze nie wiecie czy zajrzeć do książki, polecam:
-Kilka tras przez BCN: szlak punktów widokowych z bardzo praktycznymi i przydatnymi informacjami dotyczącymi odpowiednich pór dnia, godzin, cen i atrakcji, Barcelona romantyczna, podział miasta według stylów architektonicznych i klimatu panującego w poszczególnych dzielnicach.
-Wystarczająco dokładny i obszerny jak na kilku dniowy a nawet kilkutygodniowy pobyt w Barcelonie przewodnich po miejscach, gdzie warto zrobić zakupy.
-Listę muzeów uzupełnioną o te nietypowe, jakich nie znajdziecie w innych przewodnikach.
-Poza tym opis zwyczajów, świąt i sposobu życia barcelończyków – jeśli ktoś za Was planuje się wtopić w tłum.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz